poniedziałek, 6 lutego 2023

O, już luty się rozpoczął

     Witam serdecznie :-) 

Stęskniłam się za blogową społecznością. 

Ostatnie dwa tygodnie jeździłam na rehabilitację z wujkiem nieco niepełnosprawnym. Kręgosłup mu dokucza, aż ciężko chodzić, odrętwiałe ręce, a prawa nagle słaba się zrobiła. Właściwie pomoc moja niewielka, ale obecność zbawienna. Jednak bliski drugi człowiek może dodawać sił i poprawiać nastrój :-)

Pytam wujka na koniec, czy jest zmęczony? On wcale, za to ja .....

Ale już dobrze. Przypomniało mi się, że nie wspomniałam o mojej wizycie u Babuni na Cmentarzu Bródnowskim. Była rocznica jej śmierci i pojechałam zapalić światełko. Akurat trafiłam na otwarty zabytkowy kościółek. Teraz otwierany jest tylko na pogrzeby jakiś wyjątkowych osób, albo po prostu bogatych. Mam sentyment do tego miejsca, bo przechodzi się obok do grobu rodziny i tam był pogrzeb mojej prababci. Miałam 6 lat i pierwszy raz widziałam pochówek, trumnę, procesję, co mocno się odcisnęło w mej pamięci. Msza dla babci odbyła się w nowym kościele.

Teraz odnowiony kościółek jest brylancikiem na zabytkowym cmentarzu.

Jeśli ktoś będzie w Warszawie i miał chwilkę polecam to miejsce. Napisałam już raz o tym, ale zdjęcia na pewno są teraz ładniejsze.





















Tradycyjnie przystanęłam przy pamiątkowym głazem. Tym razem z innymi uczuciami. Kto by przypuszczał, że tak szybko w Polsce znów zacznie panować komunistyczny klimat.
Zwrócono moją uwagę, że podobnie jak Putin rząd nasz ograniczył niezawisłość sądów i wyroki są uzależniane od decyzji wyższych instancji. Co, wiadomo, skutkuje karą lub uniewinnieniem w zależności od popierania odpowiednich partii.
 Propaganda medialna i pranie mózgu społeczeństwu. Co prawda u nas się to nie udało tak całkiem, TVN24 zostało. 
Zmianę szkolnictwa pod hasłem moralności i skromności, a skończyło się wychowaniem ludzi ograniczonych, ciemnych umysłowo po prostu.
 Zmiana historii, to już największy absurd. 
Wgląd w karty zdrowia przez odpowiednie instytucjie, w celu kontroli. 
Ograniczenie wolności mniejszościom min. kobietom, szowinizm i  homofobia, odmawianie praw mniejszościom narodowym, seksualnym.
Wreszcie Putin kupił poparcie uboższych dając im mimo kryzysu w państwie dodatki finansowe.
Jak nic tworzy się nastrój donosicielstwa, cenzury, nienawiści.
W Komunistycznych Chinach najwyraźniej widać do czego prowadzi taki ustrój.

Czy ktoś z poległych walczących o wolność spodziewałby się takiej Polski?


Historia lubi się powtarzać 
Niestety



Wiosenna Warszawa na brzegu Wisły w środku zimy








 



4 komentarze:

  1. Rzeczywiście takie kościółki to perełki!?U nas jest 16 wieczny ,modrzewiowy kościółek i też tylko otwierany na duże uroczystości!
    A historia ..... koło zatacza !

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubię architekturę sakralną, zwłaszcza drewnianą, cudny ten kościołek. Pozdrawiam cieplutko Szara Sowa.

    OdpowiedzUsuń
  3. Urokliwy kościółek, drewniane mają jakąś specyficznie dobrą aurę.
    Historia jest jak spirala, wraca coraz po innej pętli do podobnych sytuacji, niestety do tych złych też.

    OdpowiedzUsuń