wtorek, 7 listopada 2023

Zróbmy, więc prywatkę jakiej nie przeżył nikt...

 .... niech sąsiedzi walą walą do drzwi, sztuczne ognie niech się palą, palą, a ty, tańcz i wino pij, niech cały wiruje świat...

Stanie się tak jak odejdzie człowiek, który decyduje o sprawiedliwości w Polsce.

Ustanowił między innym karę za obrazę uczuć religijnych. 

Mam nadzieję, że to prawo da podstawę do ukarania.

Wychowywano mnie w miłości do Boga, o miłosierdziu, łagodności, poświęceniu swoich pragnień dla korzyści drugiego człowieka w potrzebie, o przebaczaniu innym. Ta wiara pomogła mi przeżyć ciężkie chwile i dawała nadzieję. I co? I taki gość w imię Boże jest rasistą, homofobem, szowinistą, który decyduje jakie mają podejmować decyzję mają podejmować sędzia, lekarze, policjanci.

Czego to nauczy młodych Polaków?

 Demokracji, tolerancji, szacunku do siebie do ludzi, miłosierdzia?

Czy faszystowskiej nienawiści?

Po przeczytaniu "Ksiąg Jakubowych" słyszałam wiele zarzutów, ale najczęściej chyba, że obraża Polskę przedstawiając ją w takim świetle.

Zapytał mnie ktoś, co to znaczy być Polakiem?

Przecież są odważni, walczyli o Polskę, w imię Boga bronili Polskości, bronili religii, nie dali się zniszczyć.

Teraz jednak widać jak to się wszystko poplątało niektórym Polakom. Ostatnie lata udowodniły, że pani Tokarczuk słusznie zauważyła pomieszanie w narodzie. I nie na tym ma polegać patriotyzm i wiara w Boga, żeby tacy narodowcy przy poparciu rządu tłukli ludzi, którzy przeciwstawiają się terrorowi, nagonkom, chcą swobody i  praw obywatelskich.

Ciekawe jak będą wyglądały w tym roku obchody Dnia Niepodległości?

Czy w Warszawie Nowym światem przejedzie w dorożce Józef Piłsudski? (Aktor bardzo podobny:-))

A'propos Józefa Piłsudskiego, na którego tak chętnie powoływał się rząd przed wyborami, na symbol teraźniejszej walki o wolność przeciw Unii, przeciw Rosji?

Józef Piłsudski nie był uzależniony od religii, więc przede wszystkim walczył o dobro Polski.

 A tych co uważał, że jej szkodzą niszczył. Stąd niepochlebna Bereza Kartuska

 Może jednak uznałby wydanie państwowych pieniędzy na sanktuaria religijne za szkodliwe dla Polski?

Wile autorytetów zupełnie bezpodstawnie wykorzystano, aby ogłupić naród. Ci wielcy ludzie nigdy nie poparliby takich procedur, ani w imię Polski, ani w imię Boga. Pomaganie ludziom słabszym to wielki gest, ale nie wówczas gdy jest wykorzystywane do swoich planów. W imię Boga, to altruizm jest wartością, a nie manipulacja.

Najbardziej podobał mi się ten plakat wyborczy. Genialnie przypomina  czasy PRL i cenzury. Wtedy też komunizm gnębił opozycję, więc trzeba było pisać poprawnie :-)



Ech ta polityka, trudno ochłonąć

Wracając do sprawy, zrobię więc prywatkę jakiej nie wiedział nikt.....

Niestety You Tube już nie może być bez reklam.Na szczęście mam kilka płyt, tylko z dawnych czasów :-))

Obiecałam już, że będę pisać o miłych rzeczach, o niebie i takich tam urokach i zapewniam, że będę w końcu.

Ostatnio była wielka tęcza przed mim oknem.

To chyba dobry znak :-)))

Szczęścia życzę ludki drogie





 



  


1 komentarz:

  1. Ależ masz widok za oknem !
    Wiele mam nadziei na zmiany ale raz już przeżyłam Wielki Zryw Narodowy w 1980 i 1989 i wiem, że wolność nie jest dana raz na zawsze. Ale dużo dobrego zostało choć brak mi tej serdeczności między ludźmi.

    OdpowiedzUsuń