środa, 20 marca 2024

Barcelona

                        16 marca zmarł Ernest Bryll żył 89 lat.  

Warto o nim wiedzieć i zapamiętać. 

Nie lubił pisać piosenek, ale poproszono Go, żeby nie przeszkadzał szukać w jego wierszach. No i mnóstwo utworów zostało wykorzystanych do śpiewania. Zaczęli np Skaldowie po Michała Bajora.

Był między innymi ambasadorem Rzeczypospolitej w Irlandii!!!

Nie będę cytować Wikipedii po dużo informacji jest, ale zachęcam do poczytania o tak wybitnej postaci.

Amen


    Książka Cień Wiatru wzbudziła moje wspomnienia z Barcelony. Wczoraj olśniła mnie myśl o FC Barcelona . Byłam tam zwiedzać szatnie, sale treningowe, widoki z trybun. Zabrała nas tam koleżanka, którą poznałam na kursie języka esperanto, którą poznałam w Hiszpanii. Mam gdzieś zdjęcia z tego okresu, ale nie wiem gdzie. Wówczas nie było jeszcze androidów. Opowiadała  nam po esperanto, ja ani w ząb nie rozumiałam, ale nazwisko Maradona, Messi, Ronaldo, Ronaldinho przypuszczam każdy słyszał coś. Teraz w tym samym klubie gra również nasz Robert Lewandowski.

Jakże ja się cieszę, że byłam tam i ja !!!!!!!


      Multikino doskonale przedstawia opery, operetki i koncerty. Nię mogłam się oprzeć pokazaniu Davida Garretta na Sycylii. Na YouTube jest ten koncert, ale nie umywa się do tego z Multikina, dość okrojony i zupełnie inaczej pokazany. Brakuje np. występu Matteo Bocelli, syna Andrea Bocelli, którego zaprosił David Garrett 

Mam nadzieję, że nie odmówicie aplauzu koncertowi i ekranizacji w Multikinie 💓

 















 





4 komentarze:

  1. Chyba muszę w końcu przeczytać ten "Cień wiatru". Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Dostałam kiedyś " Cień wiatru" Carlosa Ruiz Zafona ale po przeczytaniu kilkudziesięciu stron odłożyłam na kiedyś. Dzięki za przypomnienie, może czas ją przeczytać.
    A śpiewogrę "Na szkle malowane" Brylla uwielbiam i oglądam raz po raz na YoyTube

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękny motyl. Chętnie kiedyś sięgnę po tą książkę. Wesołych świąt.

    OdpowiedzUsuń