środa, 28 sierpnia 2024

Salon Kwiatowy Secesja

   Pisałam kilkakrotnie o salonie Kwiatowym Secesja. Tam wielokrotnie odnajduję zadziwiające i unikatowe rzeczy moim zdaniem artystyczne. Manufaktura wysokiej jakości.

Teraz rozbawiły mnie maskotki. Trudno nazwać je artystycznym rękodziełem. Pewnie dlatego, że są zabawne i przeznaczone dla dzieci.

9 lat temu napisałam posta Decoupage

Dziś pokażę przytulanki, których ja nie zrobię, zachwycać się mogę, hehe.

Może i Wam się spodobają
















Hobby (pasja, pot. konik) – czynność wykonywana dla relaksu w czasie wolnym od obowiązków. Może łączyć się ze zdobywaniem wiedzy w danej dziedzinie, doskonaleniem swoich umiejętności w pewnym określonym zakresie, albo też nawet z zarobkiem — głównym celem pozostaje jednak przyjemność płynąca z uprawiania hobby.  wikipedia


Czym zatem jest pasja? Nowa definicja

Z pomocą przychodzi definicja pasji ujęta w książce „Odkryj swój żywioł” Kena Robinsona i Lou Aronica. Słowo „pasja” i jego znaczenie mają dość ciekawą historię. Pochodzi ono od łacińskiego „passio”, oznaczającego „cierpienie”. Stąd w chrześcijaństwie pojawił się motyw Pasji Chrystusa.

Ok, ale czy rzeczywiście pasja to cierpienie?

Z czasem słowo to nabrało niemal odwrotnego znaczenia. Dziś oznacza wielkie zamiłowanie do robienia czegoś, co przynosi nam m.in. radość, energię i poczucie spełnienia.

Z drugiej strony, moim zdaniem porównanie do cierpienia i Jezusa nie jest wcale takie nietrafne. Jezus tak bardzo kochał ludzi, że był gotowy za nich cierpieć i oddać za nich swoje życie. Można powiedzieć, że prowadził życie pełne pasji a jednocześnie okupił je wielkim cierpieniem, płacąc najwyższą cenę.

Podobnie jest w naszym życiu. Często jest tak, że jeśli robimy coś z wielką pasją, wiąże się to z pewnym cierpieniem i kosztuje nas wiele wyrzeczeń. Być może stąd wzięło się znane powiedzenie:

Rób to, co kochasz i pozwól by to Cię zabiło.

Pasja w tym ujęciu jest jednocześnie cierpieniem i miłością. Miłością, ponieważ nie możesz bez tego żyć, a cierpieniem, bo rezygnujesz z innych przyjemności na jej rzecz. Nie chcesz skończyć, pomimo że jesteś fizycznie zmęczony. Może to Cię również kosztować wiele wyrzeczeń, wysiłku, ale pomimo to, chcesz dalej to robić.

Mariusz Tomaszewski

 Ma ktoś jakieś pasje?





Od mamuni życzenia urodzinowe wysłałam synowi :-)
Może pracę, którą się lubi :-)
zaraz się zabijać o nią, eee nie

Dla mnie, jak zawsze, istotna jest droga do oświecenia
Wyczytałam w Wikipedii 
Aby pracować z cierpieniem ego szkoły buddyzmu tybetańskiego posługują się najpierw technikami pracy z głównymi uczuciami pomieszanymi przy użyciu praktyk wstępnych zwanych Nyndro, a następnie skupiają się na zmianie w domenie głęboko zakorzenionych koncepcji i zmianie sposobu przeżywania siebie i świata przy pomocy uspokajania umysłu i medytacji wglądu

Wszystko zależy od intencji z jaką coś robimy.
Może dla pożytku wszystkich istot?

Wiem, że potrafię odebrać radość życia. Ale potrafię też nadać kierunek na szczęście.
:-)
Pozdrawiam serdecznie

8 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. hehe trzeba się przytulić. Wybierz jedną to Ci przyślę Basiu

      Usuń
  2. Ileż tam cudnych rzeczy, bardzo lubię takie drobiazgi, mam ich pełny dom, ale sprzątać już coraz trudniej:-) Wiesz Marzenko, że nieraz przychodziło mi do głowy to porównanie naszych pasji z Pasją Chrystusa. Ta interpretacja jest mi bardzo bliska... A moja pasja to ogródek, oj sprawia mnóstwo wyrzeczeń i cierpienia ( obolałe krzyże), ale daje tyle radości, że zamiast zmniejszać liczbę kwiatów, ja je ciągle zwiększam. Malowanie obrazów to też moja pasja, wcale nie lekka. Ale największą z moich pasji jest opieka nad Wnukami, bardzo wymagająca, ale dająca największą radość.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to rzeczywiście podobne do Pasji Chrystusa :-)) oby jak najmniej cierpienia z tego wynikło. Dla wnusiów babcia to skarb :-))

      Usuń
  3. Z secesją mi się nie kojarzą, cóż, wolno mi, ale są cudne i zabawne, robione z pasją czy dla zarobku.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ogromnie się cieszę Starka :-) "Secesja" powstała ze 20 lat temu, pełna porcelany, antyków, szkła i mnóstwa kunsztownych drobiazgów. Jesteśmy w takiej epoce, że musi być asortyment bogaty, wyjątkowy i dla każdego. Bukiety, za to są cały czas, bardzo wykwintne. Zamawiają firmy. Mniejsze bukiety również są niepowtarzalne i dostają pochwały. Zapraszam na instagram marzena6200, tam więcej zdjęć o tym miejscu.
      No i super, że bez znaczenia, czy robione z pasji, czy dla zarobku :-)))

      Usuń