wtorek, 15 października 2024

Sanktuarium Matki Bożej Licheńskiej

       Dzień dobry Drodzy Czytelnicy

Ucieszy Was, może, że byłam w Licheniu i ja, I ta świątynia zrobiła na mnie ogromnie ciepłe wrażenie. Zwłaszcza intencja Matki Bożej jest dla mnie bardzo cenna. Zostałam wychowana na modlitwach do Matki Bożej, głównie na różańcu, który babcia nosiła przy sobie.

Historii z Wikipedii poczytajcie sobie wedle życzenia. Ja pokażę na co zwróciłam uwagę po prostu



Na tym miejscu 1850 roku ukazała się na sośnie Matka Boska. 

Co chciała przekazać, o tym się rzadko mówi. Gównie mówi się, że człowiekowi bez grzechu. Jakby w nagrodę. A tymczasem : W czasie objawień Maryja wzywała do modlitwy, pokuty i przemiany życia oraz poleciła zbierać jałmużny na Msze św.

Niedaleko sosny postawiono pierwszą świątynię w Licheniu

Tam usłyszałam "gdzie miłość wzajemna i dobroć, tam znajdziesz Boga żywego"
Tego mnie uczyli w wynajmowanej salce u prywatnych właścicieli na katechezach. W PRL-u nie było  obowiązku. Obowiązku uczyli rodzice swoim przykładem. 


Zaczyna się ogromna świątynia w Licheniu









Dolny kościół



kilkaset tabliczek z nazwiskami darczyńców




cyt. Przodkowie nasi
      lepsi byli od nas
      i Bogu bliżsi, niech nam
      przypomną, że jesteśmy
      narodem mężnym,
     postępowym, mądrym,
     twórczym, zdolnym do
     poświęcenia, które rodzi się
     zawsze z wierności serca
     Naszej Królowej
     


Przekaz jak bardzo ważna jest rodzina dla wiary chrześcijańskiej. 
 To mówię ja: Ale nie z powodu 500 plus, która zamienia wiele rodzin w patologię, tylko z miłości.


Akt oddania Polski Bogurodzicy.
Ogłoszony na Jasnej Górze
3 maja 1966 roku
podpisał Kardynał Stefan Wyszyński.

 Taka prawda dziecko szuka ochrony u mamy




Główny ołtarz





















Wniebowzięcie Matki Bożej


Odchodząc  stamtąd pomyślałam, że naprawdę powstała świątynia na Chwałę Bożą. 
Wiem, że sami katolicy śmieją się, że tyle pieniędzy ludzie oddali. Jeśli ktoś miał życzenie
w ten sposób okazać swą miłość do Boga, to chwała mu za to. Udało się stworzyć arcydzieło jasne, pełne miłości i nauki jak żyć w imię boże.
Wierzę, że powstało z uczciwych powodów.
Jeśli ktoś nie ma takiego życzenia, woli modlitwę w małym kościółku, to też wielka zasługa.
Każdy ma swój sposób, by stać się dobrym, uczciwym, współczującym człowiekiem.

Ja na przykład uczę się dzogczen z Tybetu. Jednym z nauczycieli jest Dalajlama XIV reinkarnacja Avalokiteśvary, dosł. Pan patrzący w dół ([na świat], tzn. ze współczuciem);  – jest jednym z najważniejszych bodhisattwów w buddyzmie mahajany i wadżrajany, uosabiającym współczucie cyt Wikipedia.

Na koniec ulubione słowa "gdzie miłość wzajemna i dobroć tam znajdziesz Boga żywego"
Pismo Święte Nowy Testament 1 list św. Jana
Jezus Chrystus uczył miłosierdzia całe swoje życie. 
Trzeba pamiętać
Nie zapominać.
I nie dać propagandzie, jak mówił powstaniec w 80 rocznicę wybuchu



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz