niedziela, 3 listopada 2019

Pszczółka w listopadzie

   Siedziała sobie na szybie.

Skończyłam już pudełko w letniej tonacji co prawda, ale idealnie pasuje do pszczółki :-)


Oddałam je, a zapomniałam powiedzieć, żeby często otwierać, bo jeszcze się może przyklejać. Okazało się,że to strasznie długo schnie.
A Zurineczka pouczała!! martwię się, że nie będzie ktoś miał pożytku. Ech , gapa ze mnie.


Myśli mi się ciągle o naukach dzogczen. Powinnam dokończyć najważniejszymi, tak mi się zdaje, wskazówkami. 
Sama bardzo często napotykałam na poglądy typu, wszystko jest wizją człowieka, więc sama sobie wykreowałam złe wizje, nie ma dobra i zła, wszystko co się powie jest doskonałe i nie podlega osądowi, itp.
Teraz już rozumiem, że wszystko zależy, tak naprawdę, od świadomości, od obecności i źle zrozumiane słowa, mogą wyrządzić krzywdę innym, a to absolutnie nie jest wskazane.

Pomyślałam sobie, ze zacytuję jeszcze parę słów Namkhai Norbu, żeby nikt już nie zasłaniał się, robiąc krzywdę innym.

cyt. "Lustro"
Nauki dzogczen znane są jako "ścieżka samowyzwolenia". Samowyzwolenie oznacza, że nie odrzucamy ani nie przekształcamy myśli i namiętności, lecz po prostu rozpoznajemy je jako energię pierwotnego stanu.. Osoba, która ma obecność świadomości, zachowuje naturalną samodyscyplinę.

Zanim wykonamy jakieś działanie, musimy pomyśleć, czy nie spowoduje ono jakiś negatywnych konsekwencji.
Z pewnością popełniamy wiele błędów, ale to nie istotne-popełnianie błędów jest IK. Jednak jeśli  natrafimy na podobną sytuację, nie powtarzamy już wcześniejszego błędu.

To prawda, możemy powiedzieć, że wszystko jest iluzją, jest jak sen.

Ale za życia wszystko jest dla nas rzeczywiste, nie możemy więc lekceważyć względnych warunków. Dlatego niezbędne jest wykonywanie dobrych działań dla pożytku innych.
Dopóki nie oczyścimy swoich przeszkód, wszystko jest rzeczywiste, ponieważ istnieją przyczyny zdolne wytworzyć określony rezultat - przyjemność lub ból.

Prawdziwie praktykujący nigdy nie będą mieli problemów z prawem. Ponieważ wiemy, że zasady i prawa również należą do świadomości jednostki.

Ogólnie rzec biorąc jesteśmy zdominowani namiętnościami i dualizmem i nigdy się tak naprawdę nie uwolnimy, o ile nie uda nam się przezwyciężyć całe to uwarunkowanie. Dlatego przede wszystkim powinniśmy poznać siebie. Jeśli rozumiemy swój stan, swoje odczucia, wtedy zrozumiemy również odczucia innych, ponieważ wszyscy jesteśmy ludźmi. 

Jeśli wyobrazimy sobie, jak byśmy się czuli na miejscu kogoś kto cierpi, może w nas powstać prawdziwa świadomość, a następnie czyste , autentyczne współczucie.

koniec cytatu.
......


Ja jestem prosty człowiek, bardzo się cieszę, ze świadomość tego co tak naprawdę robię, jest podstawą.do siągnięcia samowyzwolenia.

Nie muszę szukać jakiejś tajemniczej i trudnej świadomości np. kosmosu.


Ulżyło mi i weselej na duszy.
A jeśli nie każdemu, to po prostu trzeba to przyjąć takie jakie jest.

Czyli to co się poczuło , trzeba przyjąć. Ta świadomość jest najważniejsza.

Na tym to polega :-)

5 komentarzy:

  1. Urocza pszczółka. Świetnie, że udało Ci się ją sfotografować

    OdpowiedzUsuń
  2. Spóźniona pszczółka. Robotnice żyją tylko dwa - trzy tygodnie. Ładne pudełko zrobiłaś, z pewnością nic mu się nie stanie. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dowodem na moje zapracowanie jest fakt, że umknął mi twój nowy post. Pudełeczko śliczne :)
    Pozdrawiam Cię bardzo serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Un post muy interesante! Es un placer leerte! Feliz día! 🍁🍂🧡

    OdpowiedzUsuń
  5. Ladna strona, od siebie bardzo polecam https://aness.waw.pl/ bloga z artykułami o różnej tematyce.

    OdpowiedzUsuń