wtorek, 12 maja 2020

Dzień Zwycięstwa

    8 maja imieniny Stanisława, przede wszystkim wielkie święto, kiedy żył mój najukochańszy dziadek Stanisław. Imieniny mojej mamy, która dostała imię po swoim ojcu. I mój siostrzeniec dostał tak na imię na moją prośbę. Ponieważ jest Włochem to drugie imię ma po dziadku z Włoch i tam używa włoskiego imienia.
Okazało się, że urodził się w dniu swoich imienin w listopadzie. Nikt z nas nie wiedział, że takie imieniny są dwa razy w roku. Ale ponieważ tylko my używamy imienia Stanisław, to my decydujemy, ze imieniny obchodzi jak wszyscy z naszej rodziny, czyli w maju.
Jak był mały mówiliśmy Stasiu królu złoty.
I rzeczywiście robi się podobny z charakteru do króla: uczciwy, szczery, odważny, uparty.
Ponieważ w święta bardzo doceniłam swoją mamę, jestem zdania, że może być do babci podobny :-))
Rzeczywiście na króla by się nadaje !!!
Mam nadzieję, że nikt nie zabije w nim takich cech.

Kiedyś honor kojarzył mi się z ambicją, ale honor to przecież uczciwość.
.
     9 maja były urodziny cioci.

     Przede wszystkim 9 maja obchodzimy zwycięstwo nad faszyzmem, pokonanie III Rzeszy.


Dla Polaków 10 maja może okazać się zatrzymaniem faszystowskich metod, czy tez komunistycznych, jak oceniają niektórzy, dzięki niedopuszczeniu do przeprowadzenia Wyborów.
Faszyzm i komunizm dwa totalitaryzmy przeciwne demokracji.

W ostatniej chwili Wybory zostały odwołane. Jesteśmy na ustach całego świata.
Wiele osób twierdzi, że przeprowadzenie wyborów korespondencyjnych zaprzecza konstytucyjnym prawem do głosowania, ale ja uważam, ze samo ugięcie się władzy przed opinią publiczną, to już jest wielki sukces.
Im dłuższy czas do Wyborów tym większa szansa, że zobaczymy wszyscy jak traktowani są ludzie, jakie znaczenie ma demokracja i jakie są konsekwencje kupowania opinii. Ten rząd co dawał, będzie musiał sam zabrać.
Już widać, że tak naprawdę nie chodzi o pomoc ludziom chodzi, co manipulację, żeby osiągnąć cel, władzę.
Kryzys ekonomiczny i tak się na coś zwali.
Innych się zastrasza.

Trzeba mówić, trzeba słuchać, to jest patriotyzm.
Oczywiście może tak być, że ktoś ceni totalitaryzm, oby tylko wiedział co to tak naprawdę znaczy, co to tak naprawdę jest i czy to jest wolność?

Totalitaryzm (dawniej też: totalizmłac. totalis – cały, całkowity) – system rządów (reżim polityczny) oparty na obowiązującej wszystkich ideologii, w którym państwo w pełni kontroluje społeczeństwo i stara się nadzorować wszystkie aspekty życia publicznego i prywatnego na tyle, na ile jest to możliwe[1][2].


Ktoś powiedział, ze nie każdy jest gotowy być wolnym.

A czy Polacy są?


3 komentarze:

  1. Hejka :)
    Mnie się wydaje czy zagubiłaś się gdzieś? Poczytam sobie już jutro, teraz wpadłam pomachać do Ciebie :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo mnie cieszy, że znowu wracają stare imiona. Imię Stanisław nosiło kilka osób z mojej rodziny: brat prababki oficer zmarły w oflagu, brat babci, wuj i dwóch kuzynów mojej mamy. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zgodzę się z przedmówczynią, cieszy powrót mody do starych, polskich imion. Pozdrawiam cieplutko! ;)

    OdpowiedzUsuń