środa, 12 września 2018

Czy już umiem?

    Przygotowałam kolejne kartki.
Ciekawe, czy to przyniesie schronisku jakiś pożytek?
No mam nadzieję, bo uwielbiam robić takie kartki :-)





Niestety mimo zajmowania się wieloma sprawami jak dla mnie, głowę zaprząta smutek.
Mimo najszczerszych chęci, nie jest łatwo zmienić nawyki,  przyzwyczajenia, oczekiwania wpajane od najmłodszych lat i rozgoryczenie dokucza.
Teraz już wiem dlaczego miłość zwana romantyczną jest tak naprawdę bólem.
Naoglądamy się w telewizji, naczytamy książek, więc pragniemy miłości w objęciach ukochanej osoby, a jak to się nie spełnia jest wielki żal.

Trudno teraz, żeby wszyscy myśleli, że to nie jest potrzebne, prawda.:-)

Przypomniały mi się słowa Mistrza Moy, że witamy serdecznie tych, którzy przyszli i żegnamy bez żalu, tych, którzy chcą odejść.

cyt.



Myślałam, że słowa te są widoczne przy wejściu na zajęcia Tai Chi, żeby nikt się nie czuł zagrożony.
Teraz myślę, że jest to cenne przesłanie na całe życie.

Dalajlama dodaje:

Podaruj tym, których kochasz skrzydła, żeby mogli latać, korzenie, aby wracali i powody, aby zostali.

Ciekawe, czy ja to już umiem?

trochę umiem, hehe

Ale myślę, że trzeba znaleźć taką drugą osobę, która chce latać, chce wracać i jest szczęśliwa, że może zostać
Nie można przecież uszczęśliwić kogoś na siłę :-)

Jutro czeka mnie ciężki dzień.

Oby owocny!!

Czego życzę Wam i sobie :-)

6 komentarzy:

  1. Kartki są piękne Marzenko. Życzę Ci, żeby wszystko się udało i dzień nie okazał się tak trudny, jak sądziłaś.
    Stare przysłowie mówi "Bliższa ciału koszula", to znaczy, że z natury jesteśmy jednak egoistami. Trudno się nauczyć myśleć, nie czy mnie będzie dobrze z innymi, tylko czy innym będzie dobrze ze mną. Zbyt często każdą myśl zaczynamy od ja.
    Żurawie zbierają się w stada i krążą nad moim domem, słyszę je. Już jesień. Tak mi smutno,że odlatują. Miłego weekendu i dobrego chumoru :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Na szczęście wszystkiego można się nauczyć, hehe, zaboli, to się to rozpuści i żyje się spokojniej. No ciekawe, czy będę taka mądra jak znowu mi się zdarzy zakochać? hehe ale i tak już dużo się udało, bo przecież wiesz Teresko w jakim byłam dole :-) Ooo, już jesień... to może grzyby będą :-) Uściski mocne na dobry weekend :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Cudowne karteczki z papużkami Ci wyszły Marzenko.
    Coś jest w tym, co rzecze Dalajlama.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Karolinko, to zasługa papużek :-))Uściski serdeczne

      Usuń
  4. Dalajlama to wielki i bardzo mądry Człowiek. A Twoje przemyślenia są godne uwagi.

    OdpowiedzUsuń