czwartek, 12 kwietnia 2018

"Czas mroku"

     Niespodziewanie obejrzałam wczoraj film "Czas mroku".
Idealnie uzupełnia rozważania o odwadze i honorze. Taki przypadek?! :-)
Jeśli ktoś jeszcze nie widział to bardzo polecam obejrzenie tego filmu. Główny bohater już jest wybitną postacią, a przedstawiony obraz jeszcze bardziej podkreśla osobowość Winstona Churchilla.
Jest tylko trochę fikcji, ale najważniejsza się zgadza. Winston Churchill cyt. "Zawrócił świat znad krawędzi".

W rolę Churchilla wcielił się Gary Oldman. Po "Piątym elemencie" spodziewałam się zobaczyć go w roli Hitlera, więc tym bardziej byłam ciekawa.
Nic dziwnego, że dostali min.Oscara za charakteryzację.



Najbardziej się cieszę, że usłyszałam złote myśli Winston Churchilla. I naprawdę szczerze polecam poczytanie jego wypowiedzi, bo potrafił bardzo celnie ująć sens swoich działań.
Zresztą dostał w 1953 roku Literacką Nagrodę Nobla.

Zapamiętałam kilka, a potem sprawdziłam w internecie, ale jest tego mnóstwo

Sukces nigdy nie jest ostateczny. Porażka nigdy nie jest totalna. Liczy się tylko odwaga


Naród, który walczy i przegra to się podniesie, ten co się podda nie podniesie się nigdy 


Wojny nie wygrywa się ewakuacjami


Sukces polega na przechodzeniu od porażki do porażki bez utraty entuzjazmu.


Itd. itd.

......, a człowiek tylko chciałby spokojnie pożyć......
.Niestety, czy się chce, czy nie chce, wojna co jakiś czas nadchodzi, można się przygotowywać :-)
Bo czy poddanie się gwarantuje spokój?
Czy można się poddać z innego powodu niż tchórzostwo?
(Jak zawsze, podstawą jest wiedzieć co się naprawdę robi i dlaczego?)

Strach ludzka rzecz, szczęściem jest znaleźć się w pobliżu kogoś, kto mimo wszystko doda odwagi.
Sam Churchill mówił, że bardzo się boi, kiedy przystąpił do wojny, ale znaleźli się ludzie, którzy go poparli.


Podobno Churchill był też dowcipny!? Tak powiedział o swoim ojcu:

"Mój ojciec był jak Bóg, nigdy go nie było, kiedy był potrzebny"

:-)

    A na dworze już wiosna radosna. Wypatrzyłam i zaopiekowałam się takim kwiatuszkiem. Ciekawe co to?
 Skalniak już jest piękny

Reszta taka jak u wszystkich, tylko żonkile i bratki zginęły. Może jeszcze wyjdą?


5 komentarzy: