czwartek, 11 lipca 2019

o proszę, a jednak

Możesz iść szybciej niż niejeden chciałby biec
możesz mieć wszystko czego, czego tylko chcesz
każdą myśl zamień w poztywne słowo
słuchaj, słuchaj bo
zabawnie tak oddychać przez różową słomkę
cudownie tak rozmawiać bez niemiłych wspomnień
każdy dzień mówi nam coraz więcej
słuchaj, zaufaj sobie jeszcze raz
Pokaż na co cię stać, ale nie jeden raz
słuchaj, słuchaj, je je
piękne słowa mówią wszystko
lecz nie zmienią nic, ohoh.
Pokaż na co cię stać, ale nie jeden raz
słuchaj, słuchaj, je je
piękne słowa mówią wszystko
lecz nie zmienią nic,
nie zmienią nic,
nie zmienią nic!
Możesz iść szybciej niż niejeden chciałby biec
możesz tak, tak po prostu znów zapomnieć się
nowy dzień

To była piosenka, która towarzyszy mi od 18 lat
 Właśnie świętowałam z przyjaciółką 18 lat znajomości i to była piosenka, która mobilizowała nas do przetrwania :-)
Wtedy to ja raczej miałam nadzieję, że coś wartościowego pokażę, bo generalnie czułam się jak ostatni nieudacznik. Moja koleżanka, dla odmiany, zachęcała mnie tą piosenką, żebym zaufała, uwierzyła w siebie, bo uważała mnie za osobę, która bardzo dużo potrafi i robi, tylko tego nie widzi.

No  proszę, minęło tyle lat i wreszcie uwierzyłam w siebie.
Mało tego, jak na mój poziom rozumienia, to jest ścieżka dzogczen:
.... możesz iść szybciej niż niejeden chciałby biec....
wielkie słowa mówią wszystko, lecz nie zmienią nic....
....pokaż na co cię stać i to nie jeden raz...

hehe, no proszę , kto by pomyślał, że mi się tak przetrze umysł i nie potrzebna ambicja, nie potrzebne zdobywcze ego, aby to osiągnąć.

Każdemu się uda, jeśli zechce, tak zapewnia Mistrz

Oczywiście, pamiętam, że każdy ma swoja drogę do przebycia, ja tylko zachęcam tych, którzy jej szukają jeszcze

U nas dziś idealna pogoda :-) Kalanchoe rośnie jak  szalone. Zobaczcie sami :-)


 Ile nowych listków!




 A tu się splątały czerwone kwiaty pelargonii z białymi. Patriotycznie się zrobiło
 Spotkała mnie bardzo miła niespodzianka. Na rehabilitacji zajął się mną fizjoterapeuta,, który pierwszy bardzo mi pomógł, siedem lat temu. Na zajęciach jest z nami studentka i pan tłumaczy co robi, więc już trochę wiem. Oczywiście nie zapamiętam jak mówi, który odcinek i jaki mięsień za co odpowiada, ale zrozumiałam tyle, że naprawia uszkodzenia neurologiczne, nie mechaniczne. Dowiedziałam się,że człowiek ma dużo przepon i po wypadku wszystkie mam są spięte Przez tyle lat, nikt oprócz niego z NFZ, tego nie robił, więc naprawdę mam ogromne szczęście, że trafiłam do fizjoterapeuty lekkoatletów, który mi wszystko nastawia, rozluźnia, już kilka lat. 

Pan pamiętał i mówił studentce, że bardzo dobrze, że ćwiczę tai chi, bo to leczy psychicznie i fizycznie.
IFaktycznie, tai chi jest ćwiczeniem najlepszym dla seniorów, dla mnie, dla ludzi po wypadku. Niemniej wiem, że fizjoterapeuta musi nastawić i, usprawnić narządy po poważnym uszkodzeniu, Potem tylko trzeba dbać, żeby się nie pogarszało, czyli ćwiczyć :-)

I tak po tych radościach, wczoraj wysłałam pieniądze za fakturę nie na to konto.
INie mogliśmy tego od razu cofnąć. Córka coś mi tłumaczyła, uspokajała, dzwoniliśmy na infolinię, napisaliśmy prośbę, ale nie wiadomo było jak to się skończy. Już raz nie odzyskałam wpłaty,, bo reklamacja też kosztowałaby dużo.
Płakać mi chciało, ale łzy nie poleciały.
Strasznie się zdenerwowałam, że ja taka gapa i za co przeżyję
Bardzo drogie są warzywa tu w Warszawie !!
Czyżby te dodatki na dzieci, dla rencistów i emerytów, miały i tak iść na jedzenie?. 
To chyba taka prowizoryczne polepszenia bytu?
Albo kara dla mieszczuchów za głosowanie ?

Pamiętam czasy Gierka, kiedy to nabrał pożyczek za Zachodzie i były pomarańcze w sklepach słodycze itd, takie rzeczy dziecko pamięta. A potem nawet po chleb na święta w nocy trzeba było stać pod piekarnią. Nastały lata biedy,  kartki na cukier, papierosy, mięso..

Boję się takich dobrobytów na kredyt. Ktoś za to będzie musiał zapłacić.

Słyszałam, że każdy naród też ma swoją karmę, czyli prawo przyczyny i skutku.

to nie wróży zbyt dobrze, ja tam nie lubię walki
 



  

  

1 komentarz:

  1. Zdjęcie pelargonii zachwycające. Mam nadzieję, że odzyskasz pieniążki. Ciekawe, kiedy wszyscy zrozumieją, że takie rozdawnictwo pieniędzy to nic dobrego i, że nie ma nic za darmo. W tym roku owoce i warzywa strasznie drogie, o tej porze truskawki zwykle były taniutkie, a teraz nawet 10 zł za kilo i ziemniaki trzymają się powyżej 2 zł, chleb też podrożał. Całe szczęście udało mi się już zaopatrzyć w węgiel na zimę i to taniej niż w ubiegłym roku. Choć coś. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń