czwartek, 2 sierpnia 2018

Zdziwisz się...

       ile możesz zobaczyć jeśli masz oczy otwarte"
cyt, z książki mojego ulubionego pisarza :-)


No ciekawe, co zobaczyliście?,
hehe
Mnie dziś mało samochód nie potrącił.
Wysiadłam z tramwaju na ulicę ale w miejscu znajomym przy światłach. Zawsze samochody się zatrzymują za tramwajem, żeby ludzie spokojnie przeszli na chodnik. idę sobie, aż tu nagle przed nosem przejeżdża samochód. Zamarłam z przerażenia. Jeden krok i potrąciłby mnie. Oczy szeroko otworzyłam, hehe,
Strachy zniknęły w mgnieniu oka. Bo czego tu się bać? Można nie zdążyć, hehe
A ja, jak jeżdżę tamtędy naście lat, nigdy czegoś takiego nie widziałam.
Ponieważ kierowca nie jechał bardzo szybko zobaczyłam, że to starszy pan.
Już się nie dziwię, że w pewnym wieku zdolności do kierowania samochodem się traci i trzeba się starć o pozwolenie.

I z tym optymistycznym akcentem nacieszmy się upałem, zimną wodą w kranie, spokojem -)


Przykleiłam już matę na daszek. Może ktoś by zrobił lepiej ale i tak jestem z siebie dumna, znalazłam, wymyśliłam i przykleiłam sama, hehe


 Pomaluję jeszcze to drewno co widać , ale na razie nie wiem na jaki kolor? Może na zielono?
E, to takie banalne, hehe



Bardzo pięknie rozkwitła mi jedna pelargonia. Tak jej się u mnie podoba??!! :-)





Rozważania o strachu w wakacje psują pewnie nastrój, ale z drugiej strony, wydaje mi się, jest to czas najbardziej odpowiedni. Przemyślenie takich przykrych spraw, kiedy człowiek jest jak najlepiej nastawiony do życia, spowoduje, że się od nich uwolnimy.
Bo jak nie teraz, to kiedy?
Kiedy jesteśmy zagonieni, kiedy mamy dużo obowiązków, kiedy jest zimno, dzień krótki, albo naprawdę przytrafi nam się coś złego?
Oczywiście, panuje tendencja, żeby w ogóle nie myśleć o takich przykrych sprawach, ale nauczyłam się, żeby nie odpychać takich tematów,  tylko je rozpuścić, czyli zostawić jakimi są :-)

Akurat przeczytałam w "Złodzieju czasu" fragment o strachu :

"Czego jeszcze obawiali się pierwsi ludzie? Nocy... możliwe. Chłodu. Niedźwiedzi. Zimy. Gwiazd. Nieskończonego nieba. Pająków. Węży. Siebie nawzajem. Ludzie bali się tak wielu rzeczy....

  Co to jest strach?
Strach to jest religia!"

No proszę. Pierwszy raz ktoś tak powiedział, ale z drugiej strony, moim zdaniem, jest to bardzo trafne określenie.

W każdej mi znanej religii, podstawą  do osiągnięcia cudów jest praktyka. A strach ma chyba największą rzeszę praktykujących. Można nie mieć czasu na modlitwę, można nie mieć czasu na medytację, ale na banie się zawsze znajdzie się czas.
I rzeczywiście strach powoduje cuda, tylko w tym przypadku, one się nie nazywają cudami.

Pewnie stąd się mówi, że trzeba myśleć pozytywnie,  Raczej nie chodzi tu  o nadzieję, albo wmawianie sobie, że będzie dobrze, tylko o pozbycie się strachu, bo ten paraliżuje i odbiera radość życia. A przecież będzie co ma być.
Nie jest łatwo, ale jak raz się uda rozpuścić strach, to w końcu on przestanie wracać.

Czego wszystkim z całego serca życzę :-)

8 komentarzy:

  1. Oj, musisz uważać na siebie, bo następnym razem takie potrącenie może się dużo gorzej skończyć. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety na wszystko się nie da uważać :-( Dobrze, że nic się nie stało, uff. Pozdrawiam gorąco :-)

      Usuń
  2. Te upały dają się wszystkim we znaki, pewnie w innych okolicznościach, pan byłby bardziej czujny. Zwykle to jednak młodzi jeżdżą o wiele gorzej, bo najczęściej bezmyślnie.
    Miłego sierpnia. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Cudnie rozkwitła Ci pelargonia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Odżywki dużo wlałam chyba. Inne pelargonie nie mają liści ale za to kwiatów mnóstwo. Oby im tylko nie zaszkodziło takie kwitnienie.

      Usuń
  4. Oj ! Było niebezpiecznie ! Takie wydarzenia skłaniają do przemyśleń i człowiek nadal może cieszyć się życiem.
    Marzenko, ja chyba po raz pierwszy widzę białą pelargonię !? Cudnie się rozrosła u Ciebie !!! Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Piękna jest biała pelargonia, prawda. Słyszałam, ze to rzadkość. Tym bardziej się cieszę :-) Pozdrawiam serdecznie, Ulu :-)

      Usuń