niedziela, 18 listopada 2018

Nie każdy potrzebuje wolności !?

       Obejrzałam nowy program Grażyny Torbickiej tym razem z Agnieszką Holland.
Bardzo cenię panią Holland, więc tym bardziej byłam ciekawa o czym opowie.
Polecam do obejrzenia ten program.
W pamięci zapadła mi rozmowa reżyserki z innym sławnym reżyserem z Miloszem Forman.
Forman ocenił wolność krajów postkomunistycznych za niemalże niemożliwą. Przyrównał dzikie zwierzęta z zoo z takimi żyjącymi na wolności.
Zwierzęta w zoo mają zagwarantowane bezpieczeństwo, pokarm ale w klatce.
Natomiast zwierzęta w dżungli mają wolność, ale same muszą zdobyć pożywienie i są narażone na atak wrogów.
Zwierzęta z klatki nie umieją  same o siebie zadbać i skorzystać z wolności.
Faktycznie, coś w tym jest.

Jak się patrzy na działania naszych rządów to rzeczywiście widać, że walka opiera się teraz nie na polepszenia statusu ojczyzny, a podstępach, knuciach, donosach, cenzurze, dzięki czemu nabija się własną kabzę, albo szerzy się nienawiść, czy ona jest uzasadniona i potrzebna czy nie.
Jak w patologicznej rodzinie.
Wygląda na to, że  nie umiemy korzystać z wolności.

Wspomniano Mojżesza, który wyprowadzał żydów z Egiptu przez 40 lat i wymarli wszyscy, którzy pamiętali niewolę.
Wolny kraj mogą stworzyć wolni ludzie.

To ja już pewnie tego nie doczekam.

Cieszę się, że chociaż mam wolny wybór co do kreacji kartek świątecznych.
Podobno są one radosne i to najważniejsze :-)
Ale chyba przesadziłam z tą radością?!



Jednak wrócę do typowych świątecznych klimatów.
To jednak jest takie urocze, choinka, prezenty,światełka, gwiazdki...


Wczoraj już chwury nadciągały...

Teraz dopiero zauważyłam, że na żywo widać było błękitne niebo chwilami.
Uwierzcie mi na słowo.


Ja nie umiałam korzystać z wolności.
Ba, nawet nie sądziłam, że jej nie mam, a tym samym, że jest mi potrzebna.
Na szczęście jakiś instynkt do odkrycia takiej potrzeby mnie popchnął.
Ale łatwo nie było.
Dopiero teraz zrozumiałam co to znaczy zająć się sobą.
Może odkrycie co ja lubię, nie było aż tak istotne dla mnie, jak to, co ja bym mogła robić, żeby mi sprawiało wielką radość.
Okazało się, że nauczyć się samemu cieszyć, że coś udało, że coś się powiodło, to dopiero duży postęp w rozwoju. A jeśli nawet coś nie poszło po mojej myśli, to zadowolenie, że po prostu zrobiłam odważnie co uważałam za słuszne.

I tu znów stałam się swoim najlepszym przyjacielem i o dziwo, zaczęłam być szczęśliwa.

Czego i Wam życzę :-))))

8 komentarzy:

  1. Piękne kartki :)
    Mało co oglądam i słucham, bo obecnie rządzi pieniądz i latanie za nim. Nie słyszałam jeszcze o takim człowieku, któremu by było dość majątku, więc... wolność jest w nas. Ale kartki piękne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super,że Ci się podobają moje karteczki :-)) Wolność jest w nas jak o to zadbamy :-) a ludzie po przejściach mają z tym kłopoty,wierz mi, Agatko :-)

      Usuń
  2. Niestety, wyraźnie widać, że homo sovieticusy i schlebianie ich lękom przeważają w naszej polityce. To bardzo smutne, bo im bardziej się zamykamy, tym bardziej się boimy. To nie jest to samo, co socjalizm w wydaniu szwedzkim, gdzie państwo ogromnie pomaga, ale jednak nie szczuje obywatela na obywatela ...

    Cieszę się, że pracujesz nad własną wolnością.

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie wiem kto to powiedział, ale człowiek nawet za kratami może być wolny. Niestety prawdą jest, że nie wszyscy chcą być wolni i prawdą jest, że nie wszyscy chcą zrozumieć, że prawdziwa wolność ma za fundament odpowiedzialność. Karteczki śliczne i wesołe. Świętami należy się cieszyć. Buziaki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Obawiam się, ze nie tyle nie chcą być wolni, co nie potrafią. Taka wojna, obozy koncentracyjne zmieniają człowieka nieodwracalnie. Bardzo się cieszę,że karteczki Ci się podobają :-)

      Usuń
  4. A ja myślę, że wolność jest głównie stanem naszego umysłu.
    Śliczne kartki,
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No pewnie, że tak :-) ale wolność, którą ostatnio świętowali Polacy to niepodległość, niezależność od innych państw. Dla mnie też bardzo ważna. Uściski serdeczne :-)

      Usuń