wtorek, 5 października 2021

Jak czytamy? Emocje czy myślenie?

       Specjaliści mówią, że nie czytamy mniej, tylko inaczej. Kiedyś czytając powieść, człowiek sam musiał pomyśleć i wyciągał wnioski. Teraz czytamy krótsze formy, które pobudzają emocje i nie ma czasu na myślenie, jest jedna myśl, która ją określa. 

Polacy są romantykami, a więc bardzo łatwo wywołać w nas miłość, jak również nienawiść. Wszystko zależy od tego, czyje sugestie są najsilniejsze.. 

Polacy bywają faszystami, czy komunistami, zależnie od propagandy polepszenia bytu słabo uposażonych i usunięcia przyczyn. A już największe osiągnięcia w manipulacji są związane z wiarą. W zależności od potrzeb zaznacza się co należy piętnować. W czasie wojny każda para rąk sprzymierzonych była cenna, by walczyć z nazizmem. Teraz znajduje się wersy świadczące na co Pan Bóg się nie zgadza. Jakoś o miłosierdziu i nie zabijaniu nic się nie mówi, bo to zupełnie niepolityczne, a przecież to podstawowa nauka Jezusa, jest nakazane przez Boga . 

Nawet ksiądz Rydzyk osiągną sukces w szerzeniu nienawiści bazując na tym, że Polak i.katolik to jedno i trzeba niszczyć innych Nawet papież Franciszek go ukarał. Ale to co już zasiał w wiernych   zakiełkuje w dogodnych warunkach.

Teraz czytałam, ze dopomina się od rządu większej pomocy finansowej. Ech. Rząd na służbę zdrowia nie ma, ale dla Rydzyka, żeby uzyskać poparcie, znajdzie. 

     Co prawda miałam chęć pisać o czym innym, żeby nie nudzić polityką, ale ostatnie wiadomości ogromnie mnie ucieszyły i postanowiłam o tym wspomnieć.

  Od jakiegoś czasu krąży książka i film "Powrót do Jedwabnego" Wojciecha Sumlińskiego. Przeczytałam tą książkę. 2 tygodnie trzęsła mnie nienawiść i strach. Nigdy wcześniej tak się nie czułam. Tak silne emocje nie dopuszczały logicznego myślenia, wiedzy popartej przecież relacjami choćby powstańców, naocznych świadków. Dopiero po czasie zaczęłam szukać informacji o życiu żydów z Polakami. 

Wmawianie wszystkim, że są oszukiwani, a dopiero jeden dziennikarz śledczy odkrył prawdę w ludziach przeważnie nie wzbudzało podejrzeń. Tak umiejętnie trzeba było wydobyć  najgorsze emocje, żeby przerazić ludzi, by stali się katami. Historycy się nie znają :-)

Na szczęście znajdują się ludzie coraz bardziej przytomni. YouTube usunął film i konto osobiste. "Nie ma miejsca na antysemityzm". Pismo Polityka też wypowiedziała się karcąco na temat antysemickiej propagandy autora.

Pod postami o książce czytałam komentarze, że trzeba o tym mówić, żeby Polaków nie skrzywdzili tacy podli ludzie. Efekt był taki, że nienawiść  zablokowała myślenie

Zapewne zauważyliście, że od pewnego czasu zamieszczam informacje jak się żyło żydom w Polsce.

"Księgi Jakubowe", czy 'Król" o roku 1937 są oparte na realiach tych czasów. 1968 wygnanie żydów z Polski.

 Co jakiś czas była nagonka na ten naród. Chyba rzeczywiście nie mają nas za co kochać, bo zawsze mniej lub bardziej byli prześladowani.

     Mnie uderzyła jedna myśl, że jeśli tyle lat po wymordowaniu w obozach koncentracyjnych żydowskiego narodu, ktoś mógł znów wywołać ogromną nienawiść zarzucając obłudę i podstęp tego narodu, by zniszczyć Polskę, to co dopiero w tamtych czasach. Pan Sumliński tą książką udowodnił niechcący, że można człowieka zmanipulować celując w największe emocje, bo wtedy jest niewolnikiem i łatwo nim sterować. Jestem coraz bardziej przekonana, że Polaków w ciężkich czasach wojny jeszcze łatwiej zmanipulować do najgorszego.

Teraz domagają się odszkodowania za pozostawiony majątek. Wydaje mi się to dość logiczne. Każdy by chciał, żeby majątek po nim dziedziczyła rodzina, nie obcy. To chyba normalne.

Słyszę, że Polski na to nie stać. Nie stać też nas na odrzucenie wsparcia z Unii, ale wymagają praworządności, której nie ma. Rząd uważa, że jak najbardziej jest. Wszyscy się mylą. 

Ciekawe dlaczego? O tym dowiedzą się następne pokolenia w zależności od ustroju.

Wracając do tematu, Sumliński skończył KUL i jest ulubieńcem prawicy. Chluba narodowców.

  Myślę, że dostałby medal od Hitlera, bo pewnie min. dzięki niemu największy antysemityzm w Europie jest w Polsce. On natomiast uważa się za patriotę Polaka.

?!

Ja nie jestem takim Polakiem i nie chcę, żeby tacy byli Polakami.

Mnie uczyli jak być bohaterem, którego stać na poświęcenie, ale przede wszystkim uczyli HONORU.

To jest cecha prawdziwego Polaka

      Dodano jeszcze, że Polacy nigdy nie czytali dużo. Nadzieję upatruje się w ilości informacji, która może wzbudzać zainteresowanie, młodzi ludzie nie muszą skończyć edukacji na grach komputerowych.

 

Moim zdaniem to Nienawiść jest właśnie Władcą Pierścieni.

cyt. Jeden, by wszystkimi rządzić, Jeden, by wszystkie odnaleźć,

Jeden, by wszystkie zgromadzić i w ciemności związać


Dobre słowa o narodzie żydowskim znalazłam również w artykułach noblisty Henryka Sienkiewicz. A chyba nikt nie zarzuci , że nie jest Polakiem, patriotą. A niemożność porozumienia widział w duchowieństwie.

Pisał też jak niszcząca jest nienawiść dla człowieka. Odbiera zdrowie i radość życia.

Zapewniam, że następny post będzie pogodny, choć mam nadzieję, że koniec końców ten też jest.




 Będziesz stale cierpiał, jeśli będziesz reagował emocjonalnie na wszystko, 

co ludzie do ciebie mówią .

Prawdziwa siła zawiera się w obserwowaniu wszystkiego z boku, ze spokojem i logiką.

Jeśli słowa mogą cię kontrolować to znaczy, że wszyscy mogą cię kontrolować.

Oddychaj i pozwól sprawom przeminąć. - Bruce Lee

Do miłego :-D



8 komentarzy:

  1. Mowa nienawiści szerzy się wszędzie, nawet w internecie. Mnie to najbardziej boli, kiedy ktoś wrzuca wszystkich do jednego worka i im coś zarzuca. A przecież wszyscy jesteśmy indywidualistami i każdy z nas jest inny. Mogę mieć własne, odmienne zdanie, ale nie mogę siać mowy nienawiści przeciwko tym, którzy mają inne. Takie jest moje zdanie.

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ależ Karolinko, ja nie wrzucam wszystkich do jednego garnka, hehe. Mówię o konkretnych osobach i tych dlaczego przyciągają wielu innych. Absolutnie nie chciałam Cię urazić, ani nikogo. Tak sobie pomyślałam,że każdy może mieć inne zdanie, tylko nie zawsze zdaje sobie sprawę z jakiego powodu. To wniosek z wielu lat terapii. Pozdrawiam

      Usuń
    2. Ale ja też nie pisałam o Tobie, tylko ogólnie. Toteż mnie nie uraziłaś :). Po prostu zbyt często czytam, że wszyscy ... (tu sobie można wstawić dowolną społeczność) są tacy, a tacy. Nie, nie wszyscy. Nie mogą być wszyscy, bo każdy ma swój system wartości, wedle którego się porusza i działa. I nawet, jeżeli spośród 100 osób 99 postępuje w dany sposób, to jednak jest zawsze ta jedna, która postępuje w inny. A więc ta jedna sprawia, że słowo "wszyscy" jest nieodpowiednie. Pozdrawiam

      Usuń
    3. To super, że nie jesteś urażona. Moim zdaniem to świadczy, że jednak nie wrzuciłam wszystkich do jednego wora, hehe To napisz Karolinko jakie to sformułowanie skierowało Cię do takich wniosków? Będę zwracać na to uwagę, jeśli będę potrafiła :-) Polak to też człowiek, różne rzeczy mu się przytrafiają.Jeśli są miłosierni to nie popierają zmuszania innych. Podobny wstawianie się za słabszymi, choćby i grzeszni byli, to pierwszy chrześcijanina obowiązek. Tak słyszałam, a nawet w tej kwestii zdania są podzielone. Moim zdaniem zwracam na to uwagę. Czy za bardzo uogólniam? Gdzie napisałam, że wszyscy, Karolinko? Pozdrawiam :-)

      Usuń
    4. Przecież Ci piszę, że nie miałam w tym komentarzu na myśli Ciebie, a to był tylko ogólny przykład

      Usuń
    5. hehe, rozumiem, tak Cię naszło po prostu. Tak dopytuję, bo podobno nic nie dzieje się bez przyczyny. Ale to Ty już sama znajdziesz w sobie przyczynę, ze akurat pod moim postem napisałaś tak ogólnie.

      Usuń
  2. Najłatwiej jest manipulować ludźmi poprzez szerzenie strachu. Potem tylko trzeba pokazać wroga i sprawa załatwiona. A wróg najlepiej jeśli jest grupowy. Żyd, gej, komunista, albo odwrotnie kułak czy burżuj. Wtedy nie będą nam patrzyli na ręce i wtrącali się do "naszych" spraw.Byle tylko nie zobaczyli człowieka w człowieku, bo wtedy cały misterny plan runie. "Ecce homo!"

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prze wyborami najlepszy przykład znajdowania wroga i mamienie jakimś profitami, prawda. Ech, żeby tak się nie dawać zmanipulować.Łatwo nie jest

      Usuń