poniedziałek, 27 marca 2023

Prosiłem Boga, a On powiedział NIE

      Koleżanka mi przysłała tą modlitwę, na dowód tego jak mądry i dobry jest Bóg Wszechmogący.

Bardzo mnie wzruszyła ta modlitwa. Moim zdaniem jest dowodem na to jak wielka moc jest w naszym umyśle.

Niektórym pomaga pewność, że nieszczęścia zsyła na nas Miłosierny Bóg, aby pobudzić nasz umysł do znalezienia sposobu na odnalezienie ratunku


Prosiłem Boga, by odebrał mi moja pychę, 
a Bóg powiedział: "Nie". 
Powiedział mi, że to nie On ma mi ją zabrać,
ale ja mam ją odrzucić.

Prosiłem Boga, by uzdrowił moje niepełnosprawne dziecko, 
a Bóg powiedział: "Nie". 
Odpowiedział, że dusza dziecka jest zdrowa, 
a jego ciało tymczasowe.

 Prosiłem Boga, by obdarzył mnie cierpliwością, 
a Bóg powiedział: "Nie". 

Powiedział, że cierpliwość jest ubocznym rezultatem wielkich trudności 
i nie można jej otrzymać, 
ale można na nią zasłużyć.

Prosiłem Boga, by dał mi szczęście, 
a Bóg powiedział: "Nie". 
Powiedział, że On daje błogosławieństwa, 
a szczęście jest w moich rękach.

Prosiłem Boga, by oszczędził mi cierpienia, 
a Bóg powiedział: "Nie". 
Powiedział, że "cierpienie odrywa cię od światowych trosk 
i przybliża do Mnie'.

Prosiłem Boga, by sprawił, żeby mój duch wzrastał, 
a Bóg powiedział: "Nie". 
Powiedział, że sam muszę wzrastać, 
a On będzie mnie korygował.

Prosiłem Boga, by pomógł mi kochać innych tak, 
jak On kocha mnie. 
i Bóg powiedział: ,,Ach, nareszcie zaczynasz rozumieć!'

Prosiłem o siłę 
i Bóg dał mi trudności, by uczynić mnie silnym.

Prosiłem o mądrość 
i Bóg dał mi problemy do rozwiązania.

Prosiłem o odwagę 
i Bóg dał mi niebezpieczeństwa do pokonania.

Prosiłem o miłość 
i Bóg dał mi nieszczęśliwych ludzi, bym im pomagał. 
Prosiłem o przysługę, 
a On dał mi sposobność.

Nie otrzymałem nic, czego pragnąłem. 
Dostałem wszystko, czego potrzebowałem. 
Moja modlitwa została wysłuchana.

                                            Autor nieznany


Moim zdaniem jest to bardzo dobry dowód na to, że to człowiek w swoim umyśle odnajduje sposoby na odwrócenie słabości w wielką wartość. Musimy sami poznać miłość, odwagę, siłę..... szczęście

cyt.

Prosiłem Boga, by dał mi szczęście, 

a Bóg powiedział: "Nie". 
Powiedział, że On daje błogosławieństwa, 
a szczęście jest w moich rękach.

cyt. Wiersz ten był cytowany przez naszego ks. Ładę na rekolekcjach które prowadził.


Ja odnajduję w naukach dzogczen metody na odnalezienie szczęścia, bo jest ono w moich rękach, a właściwie w umyśle.

Powodzenia kochani :-D

3 komentarze:

  1. Rzeczywiście piękna modlitwa i dającą dużo do myślenia!

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo piękna modlitwa i ogrom w niej do przemyślenia. Inny człowiek podebrałby ja źle, a autor zobaczył w Bożym 'nie' wielkie TAK. Przepiękny post. <3

    OdpowiedzUsuń
  3. "Nie otrzymałem nic, czego pragnąłem.
    Dostałem wszystko, czego potrzebowałem."
    To będzie mój ulubiony cytat. Ależ to prawdziwe!

    OdpowiedzUsuń