sobota, 31 grudnia 2022

lubimyczytać.pl

     Lubimy podsumowywać. Pierwszy raz zrobiłam to i ja :-)) Słowa, które odcisnęły się w mej pamięci, może i Wam się przydadzą.

Najlepsza książka dla mnie to


Ale cytaty zacznę od Demiana



(...) straciłam całe lata, goniąc za jakimś nieokreślonym trofeum, i łudząc się, że je zdobędę, jeśli tylko uczynię dość, by na nie zasłużyć. Ale już go nie chcę, pragnę teraz czegoś innego, czegoś, co wiąże się z ciepłem, i bezpieczeństwem, czegoś, w czym mogłabym się schronić, niezależnie od tego co robię i kim jestem. Czegoś, co jest stale obecne, jak niebo nad głową.


 

 Kilka słów na zachętę

Człowiek jest człowiekiem przez innych ludzi. Odważny człowiek to nie ten, który nie lęka się niczego, ale ten, który potrafi wykroczyć poza własny strach. To wcale nie szczęście sprawia, że czujemy wdzięczność. Jest na odwrót, wdzięczność czyni nas szczęśliwymi.

 

2 komentarze:

  1. Jak trafię na książkę której cytaty chciałabym zapamiętać i wdrożyć to ja kupuję i zakreślam takie cytaty na kolorowo. A gdy do niej powracam znowu zaznaczam innym kolorem i często są to inne cytaty. I tak czasem mam kilka kolorów cytatów. Dlatego, chociaż zamierzam się przeprowadzić do mniejszego mieszkania nie uda mi się ani sprzedać ani oddać tych ulubionych.

    OdpowiedzUsuń
  2. Akceptacja samego siebie jest bardzo ważna, każdy z nas jest inny, ale przy tej akceptacji musimy pamiętać by nie ranić drugich osób. W swoim życiu doznałam wielu zranień, staram się nie chować urazy, ale to są rany, które czasami dają znać o sobie, mimo naszych starań.

    OdpowiedzUsuń