sobota, 29 stycznia 2022

Jaworzyna Krynicka

     Dwa dni przed moim wyjazdem z Krynicy Zdrój otworzono wyciąg gondolowy na Jaworzynę. Tylko w niedzielę nie miałyśmy zabiegów, więc pojechałyśmy zobaczyć jak to jest. Kolejka była czynna, a jakże, tylko okazało się, że darmowe autobusy powrotne do miasta, jeżdżą bardzo rzadko. W letnie dni nie ma problemu, piękną okolicę chętnie się zwiedzi, ale zima, mróz, śnieg do tego nie nastrajały. Kupując bilet na kolejkę zapytałam, czy jest gdzie na górze posiedzieć w cieple, coś zjeść, herbatkę wypić. Pani rozradowana zapewniła, że oczywiście i dodała: proszę nie zapomnieć, że ostatnia kolejka na dół o 16. Zdziwiłam  się trochę, bo niby co miałybyśmy tam robić tyle czasu.

 Potem okazało się, że to przypomnienie nie było bezpodstawne :-)

Ruszyłyśmy do kolejki. Mróz był, więc szyby oszronione, niewiele widać przez wydmuchane dziurki, ale to co widać i tak było niezwykłe. Na was pewnie nie zrobi aż takiego wrażenia, ale nawet namiastka zachęci do takich przeżyć.

Na platformie nie byliśmy. Z wrażenia zapomniałam, ze jest coś takiego. Zresztą widoczność była kiepska


Koronki na szybach też piękne :-)



Miałam ogromne szczęście, że poznałam taką osobę. W dodatku lubiła spacerować, nawet między zabiegami.

Tak widać drzewa z godnoli




Z Jaworzyny są trasy spacerowe, rowerowe i narciarskie.





Działają też armatki śnieżne, żeby śniegu narciarzom nie zabrakło.



Z tej wysokości widzieliśmy drzewa
Na wprost przy ładnej pogodzie widać Tatry. Ja widziałam tylko na zdjęciach.

Widać taras widokowy, ale ja skojarzyłam dopiero na zdjęciu :-)




Krynicka Koliba - restauracja na Jaworzynie. Jest co zjeść, napić się i w cieple odpocząć. Przestałam się dziwić, czemu pani w kasie przypominała o godzinie odjazdu ostatniej kolejki :-)











Zamówiłyśmy herbatkę zimową bez alkoholu, ale bardzo pyszna, pożywna, porządnie rozgrzewająca.

Zanim wypiłyśmy herbatkę wyszło słoneczko na chwilę. Popatrzyłyśmy na okolicę.Pokażę następnym razem.
Czas na herbatkę rozgrzewającą, mniam
smacznego :-) 

2 komentarze:

  1. Ale zima. Brrrr... Na sam widok ciarki przechodzą a co do piero tam być?

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękna, najprawdziwsza zima.

    OdpowiedzUsuń