niedziela, 9 stycznia 2022

Karczma Łemkowska

  200 kroków na północ od mojego sanatorium mieści się Karczma Łemkowska. 

cyt.Karczma łemkowska KŁYNEC stanowi integralną część obiektu artNikifor. W  niezwykle klimatycznym wnętrzu karczmy łemkowskiej, stworzonym ze 150-letnich bali, pochodzących z rozbiórki łemkowskich domów znajduje się wiele oryginalnych rekwizytów kojarzących się z tradycyjną łemkowską wsią, a także galeria rzeźb i ikon.

„Kłynec” posiada dwa poziomy, podzielone na kilka izb, które mogą być udostępnione niezależnie (dla max. 70 osób na górze i 50 osób na dole). Najlepsi kucharze zapewniają znakomite, łemkowskie i polskie jadło.

Wszystkie produkty są od regionalnych dostawców. Wybieramy tylko te najwyższej jakości. Przetwory owocowe i warzywne są przez nas wytwarzane.  Pierogi podawane w karczmie są lepione ręcznie według tradycyjnych receptur.  

  Tutaj wszystko można wyczytać, więc nie będę przepisywać.

 Pokażę zdjęcia jakie tam zrobiłam. 

Kiedy zobaczyłam wnętrze, zjadłam co prawda tylko rydze i spróbowałam pstrąga z migdałami, zrozumiałam czemu to miejsce jest tak popularne, i tyle sławnych ludzi tu przyjechało :-)

Ta okolica słynie z rydzów, bo to są lasy rydzowe. Też są tu pstrągi w czystej wodzie.















Podobno szef pozował

:-)







 Wiele gwiazd zostawiło ślad swojej obecności i zadowolenia. Zgromadzono też wiele nagród.




W takim miejscu nie mogło zabraknąć obrazów Nikifora :-)



 Pokazałam namiastkę nazbieranych tam tradycyjnych pamiątek Łemków. Warto tam pobyć i chociaż herbatki się napić :-)

To nie wiem, czy tradycyjne, ale na pewno nie może się obyć bez takiego miejsca. 



Na tknęłam się na strumyczek idąc do Pijalni Jana.





Tak wyglądało przed wojną. 


śnieg jeszcze leży, trzeba się nacieszyć :-))

2 komentarze:

  1. Bardzo klimatyczna ta karczma. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Karczma na pewno przyciąga turystów. Cieszę się, że mogłaś tak wspaniale wypocząć.

    OdpowiedzUsuń